~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Linkek a témában:
Weiss Manfréd Acél- és Fémművek Rt.
Az ország leggazdagabb gyárosaként emlegetett Weiss Manfréd 1922-es halálát követően fiai és egyik veje vitték tovább a harmincas évek közepén 15 ezer embernek munkát adó céget. A második világháborús fegyverkezés újabb fellendülést hozott, harckocsik és terepjárók is készültek az addigra már valóságos gyárvárossá fejlődött vállalatnál.
Egyesült Izzólámpa és Villamossági Rt. (Tungsram)
Az 1874-ban Egger Bernát távírógépgyártó műhelyéből kifejlődött, s 1896-ban alakult Egyesült Izzólámpa és Villamossági Rt. szinte kezdettől a fővárostól akkor még elkülönülő Újpest ipari területén alakította ki telephelyét. Az itt megkezdett izzólámpagyártás indult meg a villanykörték szállítása az Osztrák-Magyar Monarchia egész területére.
MÁVAG azaz a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyár
A MÁVAG a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára, a MÁV-ot mozdonyokkal és gördülőállománnyal ellátó gyár volt, a hazai gépgyártás egyik legnagyobb üzemeként tartották számon.
Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Rt.
A két világháború között 10 leányvállalata és 40 képviselete működött külföldön a Társaságnak, s ügynöki szervezete behálózta mind az öt világrészt. A második világháború kitörésekor a Richter hazánk egyik legnagyobb exportőre volt.
Ganz Rt.
Ganz és Társa Villamossági, Gép-, Waggon- és Hajógyár Rt.
A 30-as években a Jendrassik-féle dízelmotorok szabadalmaztatása jelentette a fejlődést a Ganznak. 1934-ben indult el az Árpád sínautóbusz Budapest-Bécs között, a 220 lóerős Ganz-Jendrassik-motorral. Ezt követték a Duna-tengerjáró- és folyami szállítóhajók, szintén Jendrassik-féle erőgépekkel.
Meghatározás
Az oldal válogatást ad Magyarország két világháború közötti belpolitikájával, külpolitikájával, gazdaságával, társadalomszerkezetével, kormányzatával, mindennapi és tudományos életével, kulturális értékeivel, intézményrendszerével, stb. kapcsolatos linkekből.